There is no place like home

Sitter och uppdaterar mig på Sverige och svenskarna. Skriver man Ebba, Sofie eller Marie så vet alla vem man pratar om. I alla fall nästan. Och för er som inte fattade är det von Sydow, Fahrman och Serneholt som gäller. Stavar jag rätt nu? Har obviously inte läst upp mig tillräckligt.
Det är ju ingen nyhet att folk vet vilka de är, de har ju gjort sin grej länge nu men rent objektivt som utlands-studerande kan jag konstatera att de här nya typerna av kändisar är ett fenomen. I USA är det ju Miss USA och miss teen USA (plus societetstjejerna såklart) som är heta och i England är det Big Brother 'kändisar' (fortfarande), underklädesmodeller och WAGS (fotbolls fruar och spelarnas flickvänner; Wifes And Girlfriends).

Men att blogga om mode är coolt. Eller att helt enkelt bli känd som pop-artist och senare modell är godtagbart också. (Marie fick vara med här för att det var Cafe-framsidan som fick mig att börja på det här inlägget).

För övrigt kan jag tipsa om deras hemsida,
www.cafe.se
Den e grymt bra tycker jag, det är inte bara 'snusk' som man kan tro. De har mycket manligt mode - något som man inte ser mycket av i England, varje fall inte i Nottingham! Jag tycker i och för sig inte om när killar/män är överstylade men det är klart de ska bry sig om sitt utseende!!!! Så det så. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback