Detta är vad mitt hår gått igenom det senaste året



December '07 färgade brunt

Januari '08 ljusa slingor

Februari '08 mer ljusa slingor

April '08 färgade brunt igen

Maj '08 blev blond igen

Juni, juli '08 slingade utväxten

Augusti '08 bruna slingor

September '08 färgade brunt igen

Oktober '08 påfyllning av brun färg

November '08 blonda slingor

December '08 mer blonda slingor


En hårsaga

Gah!

Det senaste året har mitt stackars hår gått igenom ett litet helvete.

Jag har blivit brunett tre gånger och såklart blonderat åtskilliga gånger däremellan.

Mitt hår är naturligt tjockt, mörkt och lockigt. Jag skulle nog gissa ungefär som Sarah Jessica Parkers (se nedan).
Eller säkert mörkare och lockigare naturligt till och med.

Det jag egentligen vill säga med det här inlägget är att det är ett under att jag inte är skallig vid det här laget.

Nu tänkte jag dela med mig av vilka produkter som räddar mig i min vardag:

Utan dessa hade mitt hår varit ett torrt barr (ännu värre än vad det är vill säga)
 


1. Hot oil treatment from VO5


Innan schamponering!

2. Purple shampoo and conditioner from John Frieda



Frizz ease Collection

Den lila är som silver schampo, den tar bort röda toner


3. Potion 9 from Sebastian



När håret ät blött

4. Protection treatment from Redken



Mest i topparna - när håret är halvtorrt

5. Hair serum plus hair oil from IC



Precis innan plattningen börjar

6. Hair serum plus finishing cream from Dove


När håret är torrt och plattat

SJP hårtransformation


Snygga halsband, Mischa Barton!


Söta Nicole



Det var längesen man såg henne på mode-bilder, men nu har hon väl lämnat bebisen hemma ett slag och ger sig ut på stan. Jag diggar hennes skor och kjol med det enkla linnet...

Tänk Grönt


Roy Lichtenstein pop art


Pop Art Madonna



Me like!!

Världens vackraste. Jag tror jag dör.


Roberto Cavalli ritningar



Jag älskar designernas egna skisser!

how cute


Vacker siluette



Den här bilden är så fin. Det är som mode och konst på samma gång

Grymt snygg bild



på Filippa Palmstierna Hamilton

Ralph inspirerar



Den här tröjan e såååå cool.  Den VILL jag bara ha!

Härlig bild som får mig att längta ännu mer efter sommaren!


Vacker bild på Bardot


Fergie inspirerar



Fergie har väl aldrig varit en mode ikon direkt, men det här är en Skön bild som får mig att gräva fram mina gråa jeans...

Söta Marilyn



Snygg bild på marylin Monroe! Tänk att hon var så 'före sin tid'

Audrina



Så snyggt med luggen tycker jag! Det var ett bra klipp. Undrar hur hon får sitt hår så glansigt?
 Snygg klänning också...

tänk att ha den här lägenheten



For no reason at all......


Jane Fonda



Var det bättre förr?
Snyggare mode? Coolare stil?

Tycker ni inte att hon e lite lik Reese Witherspoon på den här bilden? Det tycker jag.

Coola Karl Lagerfeldt



Snygg ritning med COCO CHANEL

Min vackra mami!


Åh jag vill på semester NU



Fy vad härligt det ser ut.
Jag är sååå jobbigt avundsjuk.
Jag måste bort från det här mörka, kalla.
Så är det bara.

Britney's nya Look



Ser otroligt rent och städat ut. Är glad att hon är tillbaka men undrar hur mycket den här bilden är retuscherad egentligen?

Vad tycker ni?


Jag i grönt


Jag i rosa


http://uk.youtube.com/watch?v=o9JcjVwb5Zk&feature=channel

http://uk.youtube.com/watch?v=o9JcjVwb5Zk&feature=channel

Dagens tips

Kolla in Brittans musikvideo till Stronger.
Den är jättegammal och hon har på sig en kort,svart pajettjacka.
Super inn nu.

/Spionen


http://uk.youtube.com/watch?v=QhUVWXE3ZjA&NR=1

Loving the drawings today!


le art pour le art?



Den här boken heter Drawing Fashion; den kanske man skulle lägga vantarna på.

Lite konst sådär på onsdagskvällen


Alien mode?



Kul med lite ritningar! Och väldigt söt klänning tycker jag.

Snyggt Smink


Efter



Vad tycker ni om hela Heidi och Spencer grejen?

Förutom att Spencer är helt fruktansvärd, så tycker jag att det är synd att hon förändrat sig så pass mycket som hon har, för Spencers skull eller för att 'passa in bättre i Hollywood'? Han älskade henne för den hon var, så som hon såg ut när de träffades.


För övrigt kan jag tillägga att ni har tur som kan kolla på avsnitten på MTV.com i Sverige för de är blockade i England! Måste hinna ikapp alla när jag kommer hem i jul! Hmf.  


Före